Minder dan 24 uur voor vertrek … - Reisverslag uit Dilsen-Stokkem, België van De Maïskolfjes - WaarBenJij.nu Minder dan 24 uur voor vertrek … - Reisverslag uit Dilsen-Stokkem, België van De Maïskolfjes - WaarBenJij.nu

Minder dan 24 uur voor vertrek …

Door: De Maïskolfjes

Blijf op de hoogte en volg De Maïskolfjes

31 Juli 2023 | België, Dilsen-Stokkem

Zaten we gisteren nog in de Wezenberg in Antwerpen voor de laatste dag van het Belgisch Kampioenschap zwemmen, wat we afsloten met een mooie zilveren medaille voor Ylva op de 400WS …wat een race en wat een 3-daagse. Twee keer een zilveren medaille voor ons ‘meisje’ op de 200 en 400WS, die hadden we even niet zien aankomen. Hebben we vandaag niet lang de tijd om ervan na te genieten want het koffer, dat net is uitgepakt dient weer opnieuw te worden ingepakt.

Maar voordat we eraan beginnen, eerst een bakkie met een lekker stukje vlaai samen met Bomma.

Nadat Bomma is bijgepraat en alle ins en outs weet van het afgelopen weekend, gaan we er dan toch maar aan beginnen … spullen klaarleggen en koffers inpakken. Deze keer hebben we ons alle 3 voorgenomen niet teveel mee te nemen en dus worden er spullen gepakt, en weer weggelegd en dan toch weer gepakt (want we hebben nog ruimte), toch weertwijfel, “ach neem maar mee want we zitten toch nog niet aan de kilo’s”. Tja … de kilo’s dat is toch altijd wel een dingetje bij de familie Konings, maar deze keer hebben we ons voorgenomen het beter te doen. Althans … wat de heenreis betreft.

Tussendoor worden er nog van allerlei andere dingen gedaan: lunchen, nog weer een bakkie met een stukje vlaai met Bomma, douchen, nog wat administratie. Maar tegen 17.30u is het dan toch zover … de koffer is gepakt, kan dicht, heeft (voor zover we hebben kunnen wegen) geen overgewicht en we zijn klaar om te vertrekken richting Amstelveen. Nou ja, bijna dan want we gaan eerst nog een frietje eten samen met Bomma. Dit laatste was overigens makkelijker gezegd dan gedaan want op maandag blijken veel frituren dicht in België. Maar het is uiteindelijk, na een kleine speurtocht, goed gekomen en rond 19.30u was het dan echt tijd om afscheid te nemen. Dit ging wel gepaard met wat traantjes want voor het eerst, sinds het overlijden van pap, blijft Bomma voor een lange tijd alleen achter en zijn we niet in de buurt.

Onderweg kunnen we, ondanks de vele en harde regen, goed doorrijden en tegen 21.30u zijn we in Amstelveen. Parkeren de auto en halen de sleutel op. Alexander, Rianne en Olivier zijn niet thuis, maar hebben van afstand al kunnen zien dat we voor de deur staan. We hebben kort even contact en zijn blij dat we mogen en kunnen logeren. Dit scheelt ons midden in opstaan omdat we toch al een lange reisden gaan hebben. We drinken nog een kopje thee, kijken naar een aflevering van B[e-38]B vol liefde en gaan dan slapen want om 05.15u gaat alweer de wekker. Ylva is helemaal blij in het brandweerauto bed van Olivier.

Welterusten en tot morgen …

De Maïskolfjes [e-1f44b]

• 10 Augustus 2023 - 12:27

Veerle & De Mannen:

Eerst [e-38] vooral nog es een dikke proficiat met jouw knappe prestatie... nu genieten van een heerlijke vakantie [e-38] weeral onvergetelijke reis. Gelukkig mogen wij weer mee op reis met jullie [e-38] genieten van jullie reisverslagen! Superleuk, ik kijk er alweer naar uit!! Groetjes [e-38] geniet van een fijne vakantie!!