Help ... - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van De Maïskolfjes - WaarBenJij.nu Help ... - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van De Maïskolfjes - WaarBenJij.nu

Help ...

05 Januari 2018 | Tanzania, Zanzibar Island

Vanmorgen bij het openen van de gordijnen kreeg ik wederom een déjà-vu. Deze keer van onze vakantie in Noorwegen vorige zomer. In plaats dat we de zon zagen schijnen, was het aan het regenen. Help!!!!! Hier zijn we niet voor gekomen, hier hebben we niet zoveel geld voor betaald. Ik baal enorm maar het is wat het is.

We dommelen nog een beetje, met dit weer hebben we toch niet veel beters te doen, en gaan ons dan wassen en aankleden om naar het ontbijt te gaan. In het 'Ocean Restaurant' waar het ontbijt wordt geserveerd is het druk en kijkt iedereen een beetje beteuterd vanwege het weer. Gelukkig is het ontbijtbuffet weer even goed en uitgebreid als gisteren en dus laten we het ons smaken.

Na het ontbijt gaan we terug naar onze kamer en tutten daar een beetje. Omdat we toch even niet naar buiten kunnen, maken we van de gelegenheid gebruik om te bespreken welke excursies we willen gaan doen. We kiezen voor 'Prisson Island' en 'Stone Town'. We nemen contact op met Zaidi en geven hem dit door; hij gaat e.e.a. voor ons regelen.
Ons meisje heeft een voorstel "als we nou eens in de lounge Expeditie Robinson gaan kijken". Dat zou een optie kunnen zijn als het blijft regenen, maar gelukkig begint het buiten op te klaren. "Binnen een half uurtje is het droog en dan kunnen we naar het zwembad", aldus onze weerman Roel.

Tegen 10.45u (l.t.) is het inderdaad droog en kunnen we een plekje aan het zwembad gaan opzoeken. Blijkbaar hebben meer mensen dezelfde gedachte en kunnen we nog net 3 stoelen op de kop tikken. Anders hadden we aan het strand moeten gaan liggen en daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Ylva's vriendinnetje Leigh heeft ook het water opgezocht en de meiden hebben de grootste lol met hun luchtbed. Om 12.00u (l.t.) wordt de muziek aangezet en begint het aqua joggen met een 'good-looking' Tanzaniaan. Hier zijn de meisjes wel voor te vinden en mengen zich in de groep met oudjes, die dit geweldig vinden. En wij, wij kijken vanaf onze ligbedjes genietend toe.

Na het aqua-joggen zwemmen we eerst nog even wat met de meisjes en laten ons daarna opdrogen om wat te gaan eten. Dit opdrogen duurt langer dan normaal omdat de zon achter de wolken schijnt en dus niet zo sterk is. Maar het blijft lekker warm.

Het is tegen 13.45u (l.t.) als we opgedroogd zijn en dus begeven we ons naar het 'Jahazi Restaurant' om te lunchen. Omdat er zoveel lekkere dingen op de lunchkaart staan, heb ik gisteren besloten iedere dag iets anders te nemen en vandaag is de keuze gevallen op een clubsandwich met salade. Ons meisje en Roel gaan voor pasta en wederom is het heel erg lekker.

Na de lunch zoeken we onze ligbedjes weer op om uit te buiken, een tukkie te doen en de verslagen bij te werken (wat nog niet echt wil opschieten helaas :-(). Ons meisje heeft het water weer opgezocht en speelt naar hartelust met Leigh, haar broertje en een paar andere Nederlandse jongetjes die zich bij hun hebben aangesloten. De meisjes zijn zelfs bezig met het voorbereiden van een synchroonzwem voorstelling, maar dat wil nog niet echt lukken. Ze zullen nog veel (lees: heel veel) moeten oefenen.

De hele dag zijn de tuinmannen al bezig om van palmbladeren mooie harten te vlechten, worden er allemaal stoeltjes gepoetst en wordt de ruimte tussen het zwembad en het strand mooi aangekleed en versierd. We (lees: alle vrouwen langs de zwembadrand) zijn allemaal nieuwsgierig waarvoor dat is. Gaat er misschien iemand trouwen?. "Nee", maar vanavond is er wel een 'staff-party' oftewel een personeelsfeest en ook wij, de gasten zijn na het diner uitgenodigd om een kijkje te gaan nemen. Dat zullen we zeker doen.

Tegen 18.20u (l.t.) als de zon helemaal niet meer te zien is door de wolken, gaan we naar onze kamer om ons te douchen en klaar te maken voor het diner. Vanavond is 'mediteriaanse-avond' en vanwege de 'staff-party' wordt het diner niet beneden in het 'Jahazi-restaurant' geserveerd, maar boven in het 'Ocean-restaurant'.
Wat mooi is om te zien dat vanavond heel veel leidinggevende in dienst zijn en de diensten draaien zodat er zoveel mogelijk medewerkers naar hun 'eigen' feest kunnen.

Nadat we gegeten hebben, gaan we nog een kijkje nemen bij de 'staff-party'. Het feest is in volle gang en de sfeer zit er goed in. Ze zijn bezig met een dance-battle en we kijken onze ogen uit en lachen ons kapot. Het gaat er hier n.l. om hoe hard je met je heupen kunt wiegelen en met me kont kunt shaken. Één meisje van de bediening, met een hele dikke kont, kan dit super goed en drijft alle mannen tot waanzin. Als vliegen op een hop stront gaan ze erop af en en jagen en hitsen haar op door te juichen en te klappen. Ylva kijkt haar ogen uit. "Mamma ik ken haar, ik herken haar aan haar knotjes".

Het loopt tegen 22.30u (l.t.) en dus wordt het de hoogste tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we n.l. op excursie naar 'Prison Island' en dus moeten we er op tijd uit.

Ondanks de regenachtige start is het vandaag toch nog een leuke en relaxte dag geworden. Met als afsluiting en kers op de taart de 'schaking bud' van de meisjes uit de bediening.

Welterusten en liefs de Maïskolfjes xxx...

• 08 Januari 2018 - 07:27

De Pluisjes:

Heerlijk, om na al dat moois wat jullie hebben gezien, lekker te kunnen relaxen en bij tanken. Geniet ervan, want hier is het alleen maar nat en een flinke wind.
    En vandaag beginnen we weer aan het gewone ritme van de dag. School, werken, sporten, etc
    Tot gauw.
    Groetjes van de Pluisjes

• 08 Januari 2018 - 16:41

Anne:

Hoi hoi

Giel is zoooo jaloers op jou, Ylva, want woensdag is een toets Frans gepland. Jakkes!!
    Nog veel plezier en misschien moeten jullie een zonnedans doen ipv een regendans en wie weet hebben jullie de rest van de vakantie stralende zon!!

Lieve groet
    Giel en Anne

• 08 Januari 2018 - 19:35

The Lion King:

ya nyekundu waya...
    naar mate de verslagen volgen komt de nyekundu waya duidelijker na boven !
    het lieflijk enthousiasme en opfleuren van de verslaggeefster bij het zien van een goddelijk, mooi diep gebruinde tanzaniënboy.... begrijp me niet verkeerd: daar is helemaal niks mis mee! hakuna matata!

tip voor Roel: kom onder de paraplu uit. zet de fles met hoge beschermingsfactor aan de kant. koop op de "zwartemarkt" ;-) "blackmagiczonnecreme. Paradeer nog snel uren over de kokosstranden. doe nog snel het carotenendieet ( geen thee maar wortelsap, wortelstoemp ipv pasta, grote kommen wortelsalade, vergeet de appeltaart en neem 2 stukken carotcake...) en sluit deze geweldige reis af met weken " fiftyshadeofbrown"
    want...... daarna is uw schoon kleurke foetschie (helaas)